06-06-2017

Debat om iværksætteri på Folkemødet

På Folkemødet på Bornholm krydses klinger og meninger om stort set alt, hvad der optager danskerne. Ase er med og sætter fokus på iværksætteri.

Folkemoede Med Ase

Hos mange selvstændige banker hjertet ofte lidt ekstra for alle med en iværksætter i maven. Og for alle dem der har kastet sig ud i det. Alle selvstændige er jo startet et sted… Overvejer du en tur til Folkemødet den 15. til den 18. juni 2017, kan du stille ind på iværksætteri indtil flere gange.

Ase sætter spot på Iværksætterdanmark #1
I en paneldebat på Folkemødets åbningsdag starter vi debatten om, hvordan vi i Danmark får en iværksætterkultur, der er for alle. Er vi godt i gang, eller skal der sættes mere knald under kedlerne? Anne Sophia Hermansen styrer debatten i panelet mellem Peter Aalbæk Jensen, Anders Krab-Johansen og Karsten Mølgaard Jensen.

Iværksætterdanmark #2
Den 16. juni kl. 13.30 – 14.30 diskuterer et panel, hvordan vi sikrer, at iværksætteriet og et levende erhvervsliv lever og ånder i hele Danmark. Hvad enten det er på Fur eller på Frederiksberg. Kom og hør med i Ases Iværksættertelt, når Christian ”Hammerslag” Degn styrer slagets gang. Panelet består blandt andet af Liselotte Hohwy Stokholm (Direktør, Væksthus Hovedstadsregionen), Steffen Damsgaard (Formand, Landdistrikternes Fællesråd) samt Karsten Mølgaard Jensen (Direktør, Ase).

Iværksætterdanmark #3
I et dobbeltinterview stiller vi skarpt på livet som iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende. Du kan møde Annette Heick og Rasmus Jarlov, der begge driver egen virksomhed. Til at styre dialogen kommer livsstilsekspert Anne Glad. Det er lørdag den 17. juni i Ases Iværksættertelt kl. 11 til 12, at du kan høre om Annette Heicks og Rasmus Jarlovs personlige erfaringer.

Alle kan komme til orde på Folkemødet
Det kommer nok ikke bag på nogen, at partilederne fra Christiansborg får taletid på Folkemødet. Alle partierne har Folkemødet i deres hule hånd helt alene en halv time undervejs. Du kan se programmet her. Men alle andre – og måske også dig – har også mulighed for at stille sig op på en kasse og dele sit hjerteblod med alle, der vil høre. Du kan fx prøve at booke en tid på Speakers Corner. Find ud af mere her.