Privatlivsbetingelser

Hos Ase respekterer vi dit privatliv, og beskyttelsen af dine oplysninger er vigtigt for os. Derfor har vi opdateret vores privatlivsbetingelser.

1. Ejeroplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Ase
Frederikskaj 4
2450 København SV
CVR nr.: 59568116
Telefon: 7013 7013
Email: ase@ase.dk

2. Privatlivspolitik

Her kan du læse om, hvordan vi hos Ase håndterer dine personoplysninger. Personoplysninger er alle slags oplysninger og informationer, der på en eller anden måde kan henføres til dig. De oplysninger om dig som vi behandler, kan vi have fået fra enten dig selv eller fra andre (fx en offentlig myndighed). Vi kan også have opsamlet dem når du har besøgt vores hjemmeside, eller vi kan have fået dem i forbindelse med at du har tilmeldt dig et arrangement eller et kursus.

Dataansvarlig

Ase Lønmodtager, Ase Selvstændig og Ase a-kasse er fælles dataansvarlige for de oplysninger, som opsamles om besøgende på hjemmesiden, og vi sørger for, at behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.

Derudover er Ase Lønmodtager, Ase Selvstændig, Ase a-kasse og Jobfas Media ApS individuelt dataansvarlige for de oplysninger, der opsamles om både medlemmer og andre hos os hver især. Vi sørger for, at enhver behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.

Vores kontaktoplysninger er:

Ase Lønmodtager
CVR-nr.: 32951023
Frederikskaj 4
2450 København SV
Telefon: 70137013

Ase Selvstændig
CVR-nr.: 34566070
Frederikskaj 4
2450 København SV
Telefon: 70137013

Arbejdsløshedskassen Ase
CVR-nr.: 59568116
Frederikskaj 4
2450 København SV
Telefon: 70137013

Jobfas Media ApS
CVR-nr.: 35513892
Frederikskaj 4
2450 København SV
Telefon: 70137013

Ase Selvstændig og Jobfas Media ApS kan i nogle tilfælde agere som databehandlere (dvs. behandle data på vegne af andre og efter andres instruks). Gør vi det, er de ikke blot underlagt lovgivningen, vi vil også altid være underlagt en skriftlig databehandleraftale, der beskriver hvordan persondata bliver beskyttet.

Hvad ligger der i ordet behandling

At ”behandle” data omfatter at indsamle, systematisere, opbevare, bruge, gemme, slette, overføre og videregive oplysninger. For at enhver af de dataansvarlige kan tilbyde dig medlemskab, en god hjemmeside, nyhedsbreve, kurser, rådgivning, jobs osv., er det derfor nødvendigt i forskellig udstrækning og afhængig af kontekst at behandle dine personoplysninger.

 

Databehandling i forskellige sammenhænge

Hjemmesiden

Når du besøger vores hjemmesider (ase.dk, aseloenmodtager.dk, aseselvstaendig.dk, aseportalen.dk, asekurser.dk, mitase.dk), opsamler vi data om dig for at kunne lave statistik, optimere hjemmesiden, benytte huskefunktioner og målrette markedsføring. Vi behandler blandt andet følgende:

  • ip-adresse, som anvendes til statistiske formål og remarketing
  • oplysninger om operativsystem og browserversion, som anvendes til optimering af den fremtidige brugeroplevelse på hjemmesiden
  • dato og klokkeslæt for besøget på hjemmesiden, som udelukkende anvendes til statistiske formål
  • cookies placeret på din enhed, herunder tredjeparts-cookies. Se mere i vores cookiepolitik nedenstående.
  • data videregives til tredjeparter som Google og Facebook for at få gennemført statistik eller målrettet remarketing
Nyhedsbreve

Du modtager nyhedsbreve fra en eller flere af de dataansvarlige enten fordi du er medlem, fordi du selv har tilmeldt dig nyhedsbrevene, eller fordi du på anden måde har accepteret, at du gerne vil høre fra os. Har du selv tilmeldt dig nyhedsbrevene, herunder bedt om tilbud om kurser og andet, eller har du på anden vis tilkendegivet at du gerne vil høre fra os, så består vores behandling af dine personoplysninger i at vi opbevarer dem.

Formålet med opbevaringen er blandt andet, at vi kan blive ved med at levere nyhedsbreve til dig. Vi gemmer følgende oplysninger:

  • Navn
  • Titel
  • Arbejdsplads
  • Adresse
  • Postnummer og by
  • Telefon
  • E-mail
  • Typen af nyhedsbrev
  • Jobstatus
  • Valg, brug og tilkøb af produkter og services
  • Registrering af åbning og klik i e-mails
  • Samtykke
  • Medlemsskabslængde

Vi anvender tjenester som Portrait, Umbraco/uCommerce, Surveyexact, Adobe Connect til at udsende mails, nyhedsbreve, håndtere tilmelding, gennemføre analyser osv. Al data gemmes på servere inden for EU eller inden for Privacy Shield samarbejdet (databeskyttelsesaftale mellem EU og USA, der kategoriserer godkendte virksomheder som sikre samarbejdspartnere) og videregives ikke til andre.

Rådgivning, modparter og andre parter

Hvis du er medlem hos en af de dataansvarlige, behandler medarbejderne hos den dataansvarlige dine personoplysninger som led i sagsbehandlingen.

Da medarbejderne rådgiver medlemmer om sager, hvor andre personer kan være involverede (fx som modpart), kan vi også modtage personoplysninger om andre end lige medlemmet. Sådanne oplysninger skal man normalt informere ”den anden involverede” om. Men netop når det handler om rådgivning i sager, kan den dataansvarlige i den konkrete sag af hensyn til sagen og medlemmet vurdere, at informationspligten kan blive tilsidesat. Det gælder fx hvis den dataansvarlige har tavshedspligt; hvis det er praktisk umuligt; eller hvis det vil kræve en uforholdsmæssig stor indsats at give besked til alle involverede om behandlingen af personoplysninger.

Ellers gælder de samme retningslinjer for de dataansvarliges behandling af persondata som du sidder og læser nu. Har du nogen spørgsmål, kan du længere nede se hvordan du tager kontakt til hver af os dataansvarlige.

Job

Hvis du søger et job hos en af de dataansvarlige, behandler den dataansvarlige de personoplysninger som du selv har givet os. Det kan dog også være oplysninger fra andre, som du har samtykket til at vi må kontakte (fx referencer). Det gør vi for at vi kan vurdere din ansøgning og dig.

Alle de dataansvarlige gemmer alle ansøgninger i en periode på op til tre måneder. Det gør vi for at sikre os at vi finder den rette kandidat til stillingen.

Sikkerhed

Hvis du søger et job hos en af de dataansvarlige, behandler den dataansvarlige de personoplysninger som du selv har givet os. Det kan dog også være oplysninger fra andre, som du har samtykket til at vi må kontakte (fx referencer).

Det gør vi for at vi kan vurdere din ansøgning og dig. Alle de dataansvarlige gemmer alle ansøgninger i en periode på op til tre måneder. Det gør vi for at sikre os at vi finder den rette kandidat til stillingen.

HAR DU SPØRGSMÅL?

Hvis du har nogle spørgsmål til vores behandling af dine personlige oplysninger, er du til enhver tid velkommen til at kontakte os på følgende:

Ase Lønmodtager: dpo@ase.dk

Ase Selvstændige: dpo@ase.dk

Ase a-kasse: dpo@ase.dk

Jobfas Media: dpo@ase.dk

Du kan også skrive til os hvis du vil have indsigt i de oplysninger hver enkelt dataansvarlig behandler om dig, hvis du vil have rettet oplysninger om dig, som du ikke mener er korrekte, eller hvis du gerne vil have dine oplysninger slettet.

Har du som medlem givet os et eller flere samtykker på mitase.dk, er det også netop der du kan ændre dem eller helt trække dem tilbage.

Du skal være klar over, at behandlingen af visse af dine personoplysninger er nødvendige for at du kan være medlem, modtage vores nyhedsbrev og lignende. Det betyder, at hvis du trækker dit samtykke til at vi må behandle dine data tilbage, risikerer du ikke længere at kunne være medlem, modtage nyhedsbrev etc.

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du klage til Datatilsynet: Borgergade 28, 1300 København K, tlf.: 33193200, e-mail: dt@datatilsynet.dk