Regning og betaling

Det er en god idé at tilmelde din betaling til enten Betalingsservice eller betalingsaftaler i MobilePay – på den måde er din betaling automatisk sikret, og det samme er din eventuelle ret til dagpenge. Bliv klogere på dine betalingsmuligheder her.

nyhed

Nu er det også muligt at betale dit kontingent med betalingsaftaler i MobilePay. Læs mere og find svar på dine spørgsmål herunder.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

I Ase har du tre forskellige betalingsmuligheder:

- Du kan tilmelde dig Betalingsservice

- Du kan tilmelde dig betalingsaftaler i MobilePay

- Du kan modtage et indbetalingskort

Vi anbefaler, at du tilmelder dig enten Betalingsservice eller MobilePay, så din betaling kører automatisk. 

 

Hvornår får jeg min regning fra Ase?

Vi følger kalenderåret for betaling og sender regning pr. kvartal. Det betyder, at du skal betale a-kasse-kontingent hos os 1. januar, 1. april, 1. juli og 1. oktober.

Hvis du er tilmeldt Betalingsservice

Hvis du er tilmeldt Betalingsservice, kan du se din kommende betaling via din netbank, ca. 8 dage før beløbet trækkes. Opkrævningen fremgår også af din betalingsoversigt fra Betalingsservice.

Hvis du er tilmeldt betalingsaftaler i MobilePay 

Hvis du er tilmeldt MobilePay Betalingsaftaler, kan du se din kommende betaling op til 8 dage før, beløbet trækkes. Du kan finde en oversigt over dine betalinger til Ase i din MobilePay app under 'Betalingsaftaler' og 'Dine aktive betalinger'.  

Hvis du ikke er tilmeldt en betalingsordning

Hvis du ikke er tilmeldt en betalingsordning, får du et indbetalingskort med posten ca. 6 dage inden kvartalets start.

Hvor ofte skal jeg betale?

I Ase betaler du for dit kontingent hvert kvartal. Månedsprisen for medlemskab i a-kassen er 503 kr., hvilket betyder, at du pr. kvartal betaler 1.509 kr. - altså for tre måneder. (2020-tal).

Du betaler forud, så din betaling i januar vil eksempelvis dække for januar, februar og marts. 

Månedsbetaling

Vi arbejder på at gøre det muligt for dig at kunne betale månedligt. Så snart vi er klar med denne mulighed, hører du fra os. 

Betalingsordning

Du kan tilmelde alle dine betalinger til Betalingsservice eller betalingsaftaler i MobilePay, så det kører helt af sig selv.

Hvorfor har jeg fået to regninger?

A-kasse, forening og lønsikring har hver deres regning, og hvis du har flere medlemsskaber, får du derfor individuelle opkrævninger. Vi anbefaler at du tilmelder dine betalinger til automatisk opkrævning. Se dine muligheder under punkterne Betalingservice og MobilePay

Medlem af både a-kasse og fagforening

Er du også medlem af vores fagforening, får du en separat regning fra os på enten 207 kr. eller 231 kr pr. kvartal, afhængigt af om du er medlem af Ase Lønmodtager eller Ase Selvstændig. (2020-tal). Beløbet dækker ligeledes for tre måneder, da det også betales kvartalvis.

Begge foreninger giver dig juridisk hjælp og vejledning. Se mere her.

Lønsikring

Har du spørgsmål til betaling af din lønsikring kan du kontakte os på aseforsikring@ase.dk eller på tlf. 70137013

Hvornår bliver min betaling registreret hos Ase?

Det er vigtigt, at din betaling ikke kommer for sent, da det kan have konsekvenser for din ret til at få dagpenge. Her kan du se, hvornår din betaling bliver registreret hos os.

Betaling via Betalingsservice

Din betaling bliver registreret den dato, hvor beløbet bliver trukket på din konto.

Betaling via MobilePay

Din betaling bliver registreret den dato, hvor beløbet bliver trukket på din konto.

Betaling via indbetalingskort på netbank

Din betaling bliver registreret, når beløbet bliver trukket på din konto.

Betaling i bank

Din betaling bliver registreret på det tidspunkt, hvor posthuset/banken datostempler indbetalingskortet som kvittering for betalingen.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler?

Ifølge loven om arbejdsløshedsforsikring har vi pligt til at opsige dit medlemskab hos os, hvis du ikke betaler dit a-kasse-kontingent. Det betyder, at du mister din ret til dagpenge. Du mister også din ret til efterløn, hvis du ikke betaler dit efterlønsbidrag.

Hvis du ikke betaler dit kontingent til tiden, sker der normalt følgende:

  • Vi sender en rykker inkl. et rykkergebyr på 100 kr. til dig med posten.
  • Hvis du ikke betaler rykkeren, får du et brev fra os med meddelelse om, at dit medlemskab hos os er blevet slettet.
  • Du kan få genoprettet dit medlemskab med fuld anciennitet, hvis du inden fire uger efter dato på brevet om sletning af dit medlemskab, betaler det beløb, du skylder.

Se lovbekendtgørelse om betaling af medlemsbidrag: §78

Ved manglende betaling til fagforeningen får du et rykkergebyr på 40 kr. Betaler du ikke rykkeren, vil dit medlemsskab blive slettet. 

Hvorfor får jeg som nyindmeldt et link til betaling?

Som nyt medlem i Ase a-kasse modtager du et betalingslink, der giver dig mulighed for at betale første månedskontingent på 503 kr. (2020-tal) med det samme.

På den måde bliver din første kvartalsopkrævning mindre, da din første indbetaling naturligvis bliver fratrukket.

Har du ikke fået betalt den første måneds kontingent via linket, sender vi efter en uges tid en venlig påmindelse til dig.

Betaler du efterlønsbidrag, vil dette blive efteropkrævet, når overflytningen af dit medlemskab er på plads.

Skal jeg betale fuldt kontingent, når jeg er på dagpenge?

Ja. Et medlemskab i en a-kasse er et krav for at kunne modtage dagpenge, og du betaler det samme beløb, uanset om du er ledig eller i job.

Se hvilke andre krav du skal opfylde for at få dagpenge som lønmodtager

Se hvilke andre krav du skal opfylde for at få dagpenge som selvstændig

Er der gebyr på min betaling?

Det afhænger af, hvilken betalingsform du vælger. Ved indbetaling via indbetalingskort og Betalingsservice (Nets) vil der blive opkrævet et opkrævningsgebyr. Betalingsaftaler i MobilePay er derimod gebyrfri. 

Indbetalingskort 30,75 kr. pr./kvartal
Betalingsservice 12,50 kr./kvartal fra 1. januar 2021
Betalingsaftaler i MobilePay 0 kr. 

Opkrævningsgebyr er kun i forbindelse med din a-kasse-betaling. 

Betalingsservice

Hvad er Betalingsservice?

Betalingsservice er et elektronisk betalingssystem, der styres af Nets. Når du er tilmeldt Betalingsservice, bliver dine regninger automatisk betalt, så du ikke skal ind og gøre det manuelt hver gang.

Betalingsservice har også en app, som du kan bruge til at se dit betalingsoverblik, betale og tilmelde regninger samt afmelde betalinger.

Hvordan tilmelder jeg mine betalinger til Betalingsservice?

Når du modtager din opkrævning fra Ase, vil du nederst kunne finde de koder, som du skal bruge for at tilmelde betalingen til Betalingsservice. Du kan vælge at gøre det via netbank eller i din lokale bank.

Du kan også bruge Betalingsservice app'en til at tilmelde regninger.

Oplysninger til tilmeldding til Betalingsservice:

A-kasse

  • Kundenummer: (8 cifre - se tidligere regning eller Mitase)
  • Beløb: 1.509,00 kr. pr. kvartal
  • BS nummer: 00028673
  • Debitor gruppe nummer: 04480

Ase Lønmodtager:

  • Kundenummer (se tidligere regning)
  • Beløb 207,00 pr. kvartal
  • BS nummer: 06078354
  • Debitor gruppe nummer: 00001

Ase Selvstændige: 

  • Kundenummer (se tidligere regning)
  • 288,75 kr. pr. kvartal
  • BS nummer: 07643594
  • Debitor gruppe nummer: 00001

MobilePay

Hvad er en betalingsaftale i MobilePay?

Det er MobilePays automatiske betalingssystem. Når du er tilmeldt det, bliver dine regninger automatisk betalt, så du ikke skal ind og gøre det manuelt hver gang. 

Hvordan tilmelder jeg mine regninger til betalingsaftaler i MobilePay

Klik på videoen og se hvordan du gør. 

Er du tilmeldt Betalingsservice, får du en mail tilsendt med et link, du kan trykke på og komme direkte til MobilePay app'en, hvor du kan tilmelde dig.

Er du ikke tilmeldt andre former for automatisk betaling i forvejen, kan du ringe til os på 7013 7013, så hjælper vi dig med at blive tilmeldt betaling via MobilePay.

 

 

Hvor kan jeg se en oversigt over mine betalinger via Mobilepay?

Når du er tilmeldt, kan du finde en samlet oversigt over dine faste betalinger i MobilePay app'en under menupunktet 'Betalingsaftaler'.

  • Åbn MobilePay
  • Klik på 'Menu' (nerderst i højre hjørne)
  • Vælg 'Betalingsaftaler'
  • Tryk på det relevante logo under 'Dine aktive betalinger'

Her har du en oversigt over dine betalinger til virksomheden eller den offentlige instans.

Kan jeg tilknytte min budgetkonto til MobilePay?

Det er muligt at tilknytte op til 10 kort og konti til MobilePay - heriblandt også budgetkontoen. Desværre er det ikke hos alle banker endnu, så det afhænger af, hvilken bank du har. 

På MobilePays hjemmeside kan du finde en oversigt over, hvilke banker, der gør det muligt at tilknytte din konto i MobilePay. 

Se MobilePays side her